Isnin, 5 Disember 2016

Gerbang Berpasangan, Bersediakah Aku?

Gerbang Berpasangan, Bersediakah Aku?--

Allah,
Aku belum bersedia untuk satu perhubungan,
Aku belum bersedia untuk satu kebersamaan,
Aku belum bersedia untuk satu tanggungjawab.

Tetapi,
Sampai kapankah ketidaksediaanku ini?
Sampai kapankah aku katakan tidak untuk kebersamaan?
Sampai kapankah aku akan berani untuk sebuah tanggungjawab?

Ya Allah,
Berikanlah aku kekuatan untuk satu persiapan,
Berikanlah aku ketabahan untuk hidup berpasangan,
Berikanlah aku keberanian untuk melaksanakan tanggungjawab.

Wahai kamu,
Aku ini punya banyak kekurangan,
Aku ini punya banyak kelemahan,
Aku ini kurang dari segi bimbingan dan jua persiapan.

Aku mohon,
Terimalah aku seadanya bukan apa adanya aku,
Bimbinglah aku ke jalan yang diredhai Tuhan,
Menerimaku bererti kamu jua menerima kedaifan keluargaku.

Seringkali kukatakan padamu bahawa aku tidak bersedia,
Akankah aku berani dan tabah untuk sebuah hubungan perkahwinan?

In shaa Allah.
Moga Allah permudahkan.

~ Insan Istimewa ~

Pilihlah Tuhanmu dan berbahagialah kamu.

Warkah insan,
Penciptaku Dihatiku.
25/10/2016
Pena Ungu 10#

https://telegram.me/thepenciptakudihatiku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan