Khamis, 6 Oktober 2016

Jangan Futur. Allah Sentiasa Ada.

Tuhan,
Aku pernah rasa futur dan rebah,
Mungkin aku lupa bahawa Kau Maha Mengatur dan Maha Menguasai segalanya.

Tuhan,
Aku selalu menangis tatkala aku diuji dugaan,
Mungkin aku lupa bahawa ujian inilah yang membentuk aku menjadi seorang insan.

Tuhan,
Aku selalu meminta agar Kau memberiku sebuah kekuatan,
Mungkin aku lupa bahawa ujian-Mu inilah yang memberi kekuatan.

Tuhan,
Andai aku jatuh lagi,
Andai aku rebah lagi,
Andai aku lemah lagi saat aku diuji,
Ingatkanlah aku tentang sebuah kemanisan Mardhatillah,
Jentikkan hatiku kepada sebuah keindahan hakiki,
Keindahan kekal abadi,
Keindahan bersama-Mu Ya Ilahi Rabbul Izzati.

Ingatkan aku tentang indahnya sebuah kesabaran.

Warkah Insan,
Penciptaku Dihatiku .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan