Khamis, 20 Oktober 2016

Surat Cinta Ketujuh

Bangkit. Komitmen dan Tanggungjawab Menunggu.

"Tussidex Forte Linctus

Non-narcotic Antitussive

Relieves Resistant Dry Cough Non-sedative

Alcohol and Sugar-free ."

Tudiaa. Apa kebenda tuh?

Ia sejenis ubat batuk kering yang sering membuatkan aku menjadi "tingtong" dan rasa nak tidur sahaja.

Betapa banyak komitmen yang tertangguh disebabkan ubat yang telah aku ambil. Kau tahu, hari ini aku kena menjalankan tanggungjawab yang besar seperti hari-hari biasanya yang aku lakukan.

Kasihan para pejuang kecilku kerana aku rasa aku mengabaikan mereka dengan tangisan-tangisan bicara mereka.

Allah. Bangkit, bangkit!! Bukan masa untuk aku terus lena melayan rasa. Perjalanan masih terlalu panjang sedangkan masa yang ada semakin singkat. Kau faham?

Maksudku, begitulah juga dengan kehidupan ini. Sakit yang sedikit jangan terlalu dimanjakan sehingga komitmen yang terlalu besar diabaikan dan dibiarkan. Sakit yang sedikit itu biasa sahaja jika dibandingkan dengan sakitnya sakaratul maut, sakit yang perit ditanggung oleh saudara Islam kita di Palestin.

Redalah wahai batuk dan semoga cepat sembuh wahai diriku. Masih banyak komitmen dan tugasan yang menunggumu.

Warkah insan,
Penciptaku Dihatiku.
17/10/2016
Surat Cinta Ketujuh ♡

https://telegram.me/thepenciptakudihatiku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan