Khamis, 26 Oktober 2017

NAAN Qawi (Part 5)

NAAN Qawi.

Part 5--

Hari berganti hari, bulan berganti bulan. Hari imtihan terakhir akan tiba tak lama lagi. Rasa sedih mula bertamu di hati NAAN untuk meninggalkan tempat pengajiannya.

Sedang tekun mengulangkaji, tiba-tiba telefon bimbitnya berdering. Lagu "tholama asyku" berdendang menandakan panggilan itu diterima daripada Chentaku Hannah Auliya. Hatinya berdebar-debar seperti ada sesuatu yang berlaku.

"Assalamu'alaikum. Ya saya Kak Nur NAAN. Ada apa ya? Ni bukan telefon Hannah Auliya ke? Apa? MasyaAllah. Baik-baik. Saya datang sekarang."

"Ya Allah, Engkau kuatkanlah aku menempuhi semua ini. Jua berilah kekuatan kepada Hannah yang aku sayangi untuk terus bertahan. Allah Allah. Hati ini tidak kuat lagi." Monolog hatinya.

"Auni ke? Saya NAAN. Bagaimana keadaan Hannah? Dia teruk sangat ke?" Tanya NAAN pada Auni.

"Hannah kritikal sangat. Dia banyak kehilangan darah. Di tempat kejadian tadi, dia pengsan, tapi dia sempat sebut NAAN kena kuat." Terang Auni pada NAAN.

"Selepas dengar nama NAAN, saya terus mencari telefon Hannah dan nama NAAN dan terus membuat panggilan ke nombor awak." Terang Auni lagi

"Kita doa semoga semuanya baik-baik sahaja." Ujar NAAN.

Hatinya semakin takut untuk rasa kehilangan selepas mendengar penjelasan daripada Auni sebentar tadi. "Semoga semuanya baik-baik sahaja. Hannah Auliya, awak kena bertahan sehingga ke akhirnya. Jangan biarkan saya sendiri. Awak tidak tahu apa yang pernah saya lalui tiga semester yang lepas." Bisik hatinya.

Karya/Kredit:
Lizawatie Mihamzah

http://t.me/thepenciptakudihatiku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan