Khamis, 26 Oktober 2017

NAAN Qawi (Part 7)

NAAN Qawi.

Part 7--

Usai solat dia bermunajat agar Hannah cepat sedar dan kembali pulih seperti sediakala. Tinggi benar pengharapannya kepada Tuhan untuk melihat Hannah kesayangannya itu cepat sedar.

Hannah mulai menggerak-gerakkan jarinya. NAAN cepat-cepat memanggil doktor untuk memeriksa keadaan Hannah.

"Doktor! Doktor! Hannah Auliya mulai sedar. Tadi saya melihat dia menggerak-gerakkan jarinya." Terang NAAN.

"Hannah sedar tapi kondisinya amat lemah. Kita berdoa agar semua baik-baik sahaja. Banyakkan berbicara dengannya dan beri dia kata-kata semangat agar dia kuat dan mampu melepasi semua kondisi kritikalnya." Terang doktor Nurain.

Selepas mendengar penerangan daripada doktor, perasaan takut mulai menyelubungi hati NAAN. Dia takut kalau apa yang hatinya tidak mampu hadapi akan berlaku. Cuma cepat atau lambat sahaja akan menjadi penentunya. Semua jua akan pergi tetapi hati masih belum mengerti bahawa tiada apa pun yang pernah dimiliki.

"La Ilaha Ila anta subhanaka inni kuntu minaz zholimiin." NAAN mengulang-ulang kalimah itu sehingga ia sudah sebati sebutannya sambil memegang dada mentelaah degup jantungnya. Dia memejamkan matanya dan merasai keagungan kasih Tuhan terhadapnya. Dia terlalu diuji.

Tettttttttt!!! Tiba-tiba dia tersedar dari keasyikan. Rupa-rupanya kadar pergerakan jantung Hannah sangat lemah dan kritikal. Dia bergegas memanggil doktor Nurain untuk memeriksa Hannah.

"Bagaimana keadaan Hannah, doktor?" Soal NAAN.

"Hannah dalam keadaan yang sangat merbahaya dan kritikal. Bila-bila masa sahaja pergerakan jantungnya akan terhenti. Kita banyakkanlah berdoa agar Hannah keluar dari zon merah." Terang doktor Nurain.

"Kita sama-sama berdoa agar Allah menunjukkan keagungan-Nya terhadap sahabat awak ini. Awak kena kuat NAAN. Awak tak boleh lemah dengan semua ini. Ingatlah Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar." Tambahnya lagi.

Karya/Kredit:
Lizawatie Mihamzah

http://t.me/thepenciptakudihatiku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan